Test Audi Q3 Sport 2.0 TDI quattro – Černobílá elegance a stárnoucí interiér

Není to tak dávno, co jsme otestovali nejmenšího člena SUV rodiny Audi. Model Q2 v nás zanechal pozitivní dojem, proto jsme měli od jeho staršího bratra podobná očekávání. Možná až příliš vysoká.

Šaty dělají auto

Do nádrže se vejde 64 litrů nafty

Vzhledově nám testovaná Q3 ukázala to nejlepší, co nabízí. Černobílý kabát v podobě paketu Lifestyle vylepší exteriér taky o LED světla a 19″ černá litá kola Audi Sport. Komponenty z kolekce S-line autu dávají nádech exkluzivity. Sportovní přední nárazník nemá místo pro přední mlhovky, proto je najdete přidružené v hlavních světlometech. Zadní LED svítilny jsou vylepšeny o dynamická směrová světla, prvkem typickým především pro AUDI.

Interiér stárne

Na interiéru modelu Q3 už je znát, že auto už je nějaký ten pátek na trhu. Poznáte to například na nekomfortním ovládání a nastavení vozu ze středového panelu. Ovladače dvouzónové automatické klimatizace jsou vlastně převlečenými spínači světel, což působí laciným dojmem. Na volantu postrádáme funkci posun skladby vpřed a vzad. To se ale dá částečně kompenzovat naprogramováním volného tlačítka * na volantu. Standardem dneška je slot pro připojení USB i AUX, Q3 kromě slotu pro SD kartu nic dalšího nemá, takže se budete muset zamyslet nad možností koupit originální audio redukci pro připojení dalších externích zařízení.

Malé rozlišení výklopné obrazovky

Manuálně výklopná obrazovka má malé rozlišení, které nepůsobí příliš moderním dojmem.

Pochválit musíme vyhřívaná přední sedadla vybavená výsuvnou stehenní podpěrou. Boční vedení příjemně podrží tělo a máte z toho takříkajíc pocit splynutí s autem. S-line volant vypadá dobře, padne příjemně do ruky a nezabere příliš místa.

Klíčem k úspěchu je převodovka

Testovanou Q3 poháněl dobře známý turbodiesel 2.0 TDI 135 kW (184 koní), sladěný k hladkému chodu se sedmirychlostním dvouspojkovým automatem S-tronic. Kombinovaná spotřeba nám s pomocí režimu Efficiency klesla na 6.3 l / 100 km. Klíčem k úspěchu je automatické vyřazení do neutrálu při uvolnění plynového pedálu a efektivní využití systému STOP/START. Zavěšení vozidla poskytuje dostatečný jízdní komfort, ale nebere řidiči možnost říznout zatáčku s minimálním náklonem a bez kvílení pneumatik. Pohon všech kol quattro funguje zcela samostatně a připojení zadní nápravy ani neucítíte. Uvítali bychom možnost grafického zobrazení rozdělení výkonu na jednotlivé nápravy. Při sportovní jízdě přijde vhod proměnlivý posilovač řízení, díky kterému máme aspoň částečně přehled o dění pod autem.

Maximální rychlost je 219 kmh

Nevyrovnané poměry

Audi Q3 oblečená do sportovního kabátu navenek působí moderním a elegantním dojmem. Řidiči přinese očekávanou úroveň komfortu, výkon a prestiže. V režimu Sport vám do žil vpustí zdravou dávku adrenalinu za trochu nafty navíc. Konstrukčně jde o starší model, proto design a provedení interiéru úplně nekoresponduje s moderními trendy i cenou. Pokud zvažujete pořízení malého SUV Audi, sáhněte po nové Q2 nebo si počkejte na facelift a technické omlazení modelu Q3.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 218 posts and counting. See all posts by Jan Majurník