První jízda se Suzuki Ignis – Nejlevnější čtyřkolka na trhu
Malebnou vinicí na severu Čech se po kamenité cestě prohání malá modrá krabička s pohonem všech čtyř kol. Svérázný subkompakt se jmenuje Ignis a je to v současnosti nejlevnější čtyřkolka na českém trhu. Menší než nejmenší SUV, které Suzuki ukázala na předváděčce nedaleko Mostu, se na silnice vrací po téměř 10 letech.
Ignis nad mokrou trávou ve vinohradu doslova plachtí, má jen 870 kilogramů a chvilkami se za volantem cítím jako v obživlém Daewoo Matiz, to vážilo podobně. Čerstvě prořízlá réva se tyčí nad téměř 1,6 metru vysokého čahouna, který měří 3,7 metru na délku a široký je bezmála 1,7 metru. Úzký, vysoký, krátký drobek proporčně odpovídá Fiatu Panda.
Inspirace Adidasem?

Všimněte si tří proužků na C sloupcích, vychází z Giugiarova Fronte Coupé ze 70. let. Zajímavý designový prvek měl už koncept iM-4, který se ukázal před dvěma lety v Ženevě a ze kterého staronový potomek Suzuki přímo vychází. Zaujme sebevědomou čelní maskou rezignující na trend zužování předních světlometů. Zadek je typicky italský (návrhy vznikaly v Turíně) s japonskou DNA (autorem je Tetsuya Ozaso) a je to velmi osobitá reminiscence na auta dávno zapomenutá, ne každému se ale podobné tvary líbí.
Ignis se ale nesnaží vlísat do přízně všem. Je dostupný pouze s atmosférickým čtyřválcem 1.2 DualJet o sympatickém výkonu 66 kW s točivým momentem 120 Nm. Do otáček jde bez odmítání, ostatně maximum leží hodně vysoko. Dvanáctistovka je ale pěkně pružná, nechá si leccos líbit. Pětistupňové převodovce by nicméně slušela delší šestka na dálniční rychlost. Mrštné auto má pak skvělý poloměr otáčení 4,7 metru.
Prostorný a dvoubarevný

Pochvalu zaslouží nebývale prostorný interiér. Vysoká karoserie nabízí dostatek místa pro jakkoli vysoké cestující. Dvoubarevná kabina je nápaditá, snaží se hrát na minimalistickou notu, ale ergonomicky jsou ovladače poskládané trochu bez ladu a skladu. Dotykový multimediální systém, který sám o sobě není z nejpřesnějších, bych vycentroval a zabudoval do palubky.
Sériové miniaturní SUV zdědilo po dva roky staré studii také hybridní pohonný systém. Ignis pořídíte s pohonem předních kol i jako čtyřkolku s viskózní spojkou. Pohon 4×4 zvaný u Suzuki typicky AllGrip startuje na 319 tisících korun. Je tedy levnější než už zmíněná Panda, ale třeba i tradičně nejlevnější Dacie, v tomto případě Duster. Slušně vybavený základ s pohonem 4×2 pořídíte už od 241 tisíc.