Renault Koleos – Konkurence pro Škodu Kodiaq přijede na podzim

Globální SUV KOLEOS bylo představeno v čínském Pekingu v roce 2016. Prodává se už v Austrálii, Turecku, Asii, oblasti Perského zálivu a řadě zemí Jižní Ameriky. S jarem 2017 konečně přichází do Evropy. Na českých silnicích by se měl objevit v září. 

Renault Koleos – foto archiv

Řeč je o největším SUV francouzské polostátní značky. S délkou 467 a šířkou 184 centimetrů se proporcemi velmi blíží nové Škodě Kodiaq, která je o necelé tři centimetry delší a o víc než čtyři širší.

Oproti předchozí generaci, která se kvůli neohrabaným tvarům špatně prodávala, získal nový Koleos mnohem atraktivnější štíhlejší siluetu s typickými prvky současných vozů Renault.

Koleos je v nabídce s pohonem předních kol i systémem 4×4 s technologií používanou například v Nissanu X-Trail. Motorová nabídka zahrnuje turbodiesel 1,6 o výkonu 95 kilowatů (130 koní) kombinovaný s pohonem 4×2 a dvoulitr 128 kW (175 k) pro verzi 4×4. Silnější diesel přenáší výkon na kola buď přes šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo přes bezestupňovou CVT.

Zavazadlový prostor nabídne objem 542 litrů (podle metodiky VDA), po sklopení zadních sedadel v poměru 60:40 povyroste na 1690 litrů.

Základní výbava ZEN s pohonem předních kol a slabším dieselem zahrnuje kromě jiného LED světla pro denní svícení, zadní parkovací senzory, multimediální navigační systém R-Link a 17palcová litá kola. Cena nového Koleosu s pohonem předních kol začíná na 699 900 korunách. Škoda Kodiaq má startovací cenu o šest tisíc korun níž, pokud se bavíme o benzínové dvoukolce 1,4 TSI 110 kW.

Renault Koleos s měnící se barvou vnitřního osvětlení

Ti, kteří za SUV bez problémů utratí milion a víc, asi sáhnou u Koleosu po luxusní verzi INITIALE PARIS. Jen pro ni je určen černý lak Améthyste.  Uvnitř bude majitele hýčkat černé nebo šedé kožené čalounění Nappa a značkový audio systém Bose s dvanácti reproduktory. Ve výbavě za 979 900 korun  jsou i 19palcová litá kola, vyhřívaná přední sedadla a elektrické otevírání zavazadlového prostoru „kopnutím“ pod zadním nárazníkem.

Jindřich Lasík

Celý profesní život se věnuje motorismu, první články společně s vlastními fotografiemi publikoval v sedmdesátých letech v časopisu Motoristická současnost. Velkou novinářskou školu získal v odborném měsíčníku Automobil pod vedením Ing. Milana Jozífa. Byl prvním šéfredaktorem časopisu Auto Tip, dva roky vydával časopis Autosport, patnáct let až do současnosti působí v časopisu OffROAD, dnes SUV magazín.

Jindřich Lasík has 14 posts and counting. See all posts by Jindřich Lasík